CEO Dennis Molendijk

CEO Mediation
CEO Coaching
CEO Creatieve Interventies
CEO Films
CEO Links

CEO 2008-2014
 

CEO Films

CEO Films heeft de ambitie om zowel binnen áls buiten de bestaande filmstructuren in Nederland films te ontwikkelen en te produceren.

CEO Films werkt samen met Keyman Film-producent Hans de Wolf (o.a. Antonia). CEO Films focust op onorthodoxe benaderingen om enerverende film & televisieprojecten te produceren, zonder persé en altijd afhankelijk te zijn van het Filmfonds en de Nederlandse omroepen.   

2013 / Terre Rouge - een anatomie van de rouw

Een productie van CEO Films en Keyman Film. 
Opgenomen in Frankrijk (st.Affrique) en Nederland (Paterswolde & Groningen), in de periode mei 2011 en november 2012.

Cast:          Veerle van Overloop, Walter Bart,
                    Lotje van Lunteren, Igor Podsiadly  
Camera:    Maarten van Rossem   
Geluid:       Jaap Sijben
Regie:        Dennis Molendijk

In Terre Rouge is er sprake van een grote tragedie in de verhouding tussen drie mensen. Het verhaal heeft alles in zich wat een tragedie kenmerkt: hoogmoed, hartstocht, verraad en schuld.
De focus in de film ligt echter niet op het drama zelf, maar eerder op de rouw die het tot gevolg heeft; de ontkenning, de woede, ontluistering, depressie en berusting. De delen in de film worden niet chronologisch getoond. Het is als het ware een anatomische studie van een rouwproces; een psychologisch portret over vallen en opstaan, over blauwe plekken op de ziel.
En dat in de wonderschone lyrische omgeving van de Zuid-Franse natuur, het gebied van de Terre Rouge; rode aarde."
Terre Rouge is deels opgenomen op basis van een script en deels op basis van improvisaties.

Nieuws


Terre Rouge   
De (offline)montage van Terre Rouge zit in een afrondende fase.
Releasedatum :  nog onbekend
Informatie:            dennis@ceo-online.nl
                              

 

 

Titels (nu nog) tussen droom en daad

Heijermans Revisited   Dertien vlammende eenakters van de Shakespaere van de lage landen (Herman Heijermans) radicaal naar onze tijd gehaald en bewerkt voor televisie anno 2009. Geïnspireerd op BBC’s Shakespeare Retold.

Verder: Vlijmen, Narcissus, De Berg M (naar Dick Laan), De S-Tapes, De Mediator, Mont Ventoux

 

CEO filmscripts

Voor de liefhebber van ruwe diamanten en projecten in ontwikkeling.

Stories of love / as you like it is een script over een clash in characters tussen acteurs van een theatergezelschap uit de grote stad en de locale boerenbevolking, wanneer er in de openlucht op het Groningense platteland gerepeteerd wordt aan Shakespeares komedie As you like it.

Vlijmen is een script over een onorthodoxe zwangerschap die leidt tot een onverwachte en confronterende hereniging van een uit elkaar gespatte vriendengroep. Een verhaal over de ‘ware aard’ van vriendschap.

 

 

Motto CEO

A fact is a fact  but perception is reality

De werkelijkheid is een overgewaardeerd begrip. "Geef me de feiten" hoor je vaak. Maar het zijn niet de feiten die er toe doen, het zijn onze interpretaties van de feiten die de werkelijkheid bepalen. Echt!

Neem onderstaande foto. Het is een feit dat vakje A en B dezelfde kleur hebben. Hoe vaak ik er zelf ook naar kijk, telkens weer denk ik "het kan niet waar zijn".

 

Optische illusie: de vakken A & B zijn van dezelfde kleur

CEO-online

Via het menu aan de linkerkant van de website krijgt u specifieke informatie over Dennis Molendijk en de verschillende bedrijfsactiviteiten van CEO.

 

In het kader hieronder vindt u een meer associatieve uitwerking van het motto van CEO.

A fact is a fact.....

Niet overtuigd dat de twee vakken echt dezelfde kleur hebben? Of juist zeer overtuigd..... dat het niet zo is? 

Of ging dat te snel?

Om alle twijfel weg te nemen. Klik op deze link en je krijgt een trager filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=YFTKB6tFx-Y 

 

Wij leven verhalen

Niets is waar. Elk handelen en iedere communicatie is vervormd. Dat geldt voor grote conflicten, maar net zo goed voor de kleinste handeling ’s ochtends vroeg in de badkamer.

Neem dit prachtige experiment van Derren Brown over de beïnvloeding van het creatieve proces.

A fact is a fact but perception is reality

 

Wij leven verhalen. Dat is de realiteit. Wie we zijn en hoe we functioneren wordt niet zozeer bepaald door de gebeurtenissen die ons vormen, maar door de interpretaties die we aan die gebeurtenissen geven en de verhalen die we daarover vertellen; aan anderen én aan onszelf.  Die perceptie van de realiteit bepaalt wie we zijn en hoe we ondernemen, vriendschappen aangaan, ruzie maken, etc.

 

Ieder mens is een meesterverhalenverteller.

Slechts enkelen kunnen een verhaal goed vertellen, vanzelfsprekend, maar toch heeft íeder mens de narratieve structuur in zijn genen heeft zitten. Dat wil zeggen: het vermogen om te denken in oorzaak en gevolg, het vermogen om informatie te filteren en vervolgens te selecteren op relevantie en bruikbaarheid, de kunst van het denken en handelen in structuren, plot en thema. Verhalen zijn niet alleen de reflectie op de werkelijkheid, verhalen creëren de werkelijkheid.

Dát is het motto van CEO

Optische illusie: Hangen of klimmen?

Het andere perspectief

De verbindende factor van al de activiteiten van het Creative Executive Office is de fascinatie voor het verhaal als motor van ons gedrag.

Zowel in mediations en conflictbemiddeling, maar ook in het trainen, de coaching en de creatieve interventies, staat het andere perspectief centraal: 'kunnen we de situatie ook vanuit een andere, een nieuwe en onverwachte hoek bekijken?' 

 

Neem bijvoorbeeld de conflictbemiddeling. Je zou ieder conflict kunnen omschrijven als een strijd tussen twee tegengestelde interpretaties van dezelfde gebeurtenissen. In de zogenaamde narratieve mediation ga je als mediator samen op zoek naar een ander perspectief: 'zijn de partijen in staat om voorbij het eigen gelijk te werken aan een alternatief verhaal dat constructief en zelfs inspirerend is?'

Een ander perspectief

Heb jij een andere kijk op de zaak?

A fact is a fact but perception is reality.

Waar of niet? Heb je iets toe te voegen, of zie jij het anders? Laat het me weten!

Zowel in deze 'blog'  als onder CEO-impressies kunnen reacties / verhalen / filmpjes / foto 's worden opgenomen.

Stuur een mail naar: Dennis@ceo-online.nl 

 
Optische illusie: lopen de cirkels door elkaar...of niet?